Verdalsrunden 2 (40 km)

Dette er en variert treningstur på asfalt, grusvei, terreng og myr, artige nedoverkjøringer og noen seige motbakker, totalt 40 km.

Ta utgangspunkt i bensinstasjonen XY på Verdalsøra og følg sykkelvegen mot Minsås via Verdal svømmehall/ ungdomsskolen. Ta av i Leinskrysset og følge asfalt og grusvegen mot Vistvik/ Leksdalsvannet, og ta til høyre mot Hallemskorsen.

I Hallemskorsen blir det asfaltvei langs Leksdalsvegen til nedlagt Coop-filial ved brua over Lundselva i Leksdal.

Ta til høyre (skilt til skistadion) og følg Markavegen forbi skistadion, til et veikryss og ta til venstre mot et gårsdbruk. Sykle gjennom tunet og forbi et hus, og deretter blir den en flott og variert skogsti, tømmer-/myrvei (årets Olsokritt følger denne traseen).

Etter vært kommer du fram til krysset der Sendesvegen og Musumsvegen møtes. Følg veien rett fram mot Fikse og Leirådal. Her blir den en farstfyllt nedoverkjøring til du kommer til Leirådal.

Ta til høyre og følg asfaltveien og skilting mot Stiklestad.

Deretter følger du sykkelvegen langs Stiklestad alle mot Verdalsøra.